Resource head
Side nav buttonsHomeHomeHomeContactLinksGastenboekHistorieSpecialsQuovadisNieuws

Techniek

Techniek aaan boord

Op deze pagina worden binnenkort de testresultaten van

"Happy powered with Fair Energy"

vermeld, uitvoerig omschreven en zover mogelijk gedemonstreerd

- Zonne-energie/PV-panelen

- Verticale As Wind Turbine (VAWT)

- Electra aan boord

- Koolzaadolie = PPO (wat is dit?) of PGO?

- Motoren en generatoren

- Centrale verwarming / warmwater

- Extra mogelijkheden energie d.m.v. zonneboiler

- Aanpassing salondek

- Zeilen = windenergie = gerealiseerd, zie rechter kolom

- Koproer

- Reddingsloep

- Vuilwaterhuishouding / schoon schip = gerealiseerd, zie rechts onder

- Hybride aandrijving (?)

- Voetnoten

Bestaande techniek

Afmetingen schip:

31,5 x 5,4 x 1,2 m (loa x breedte x diepgang) kruiphoogte: 21m, met gestreken mast 4,35m

Motor en aandrijving:

INDUSTRIE 3D6 (1958), 150 PK/480 rpm, bouwnr. 4238 , Gebr. Boot, Alphen a/d Rijn
Kuipers hydraulische keerkoppeling 1:1
3- blads gietijzeren schroef (en reserveschroef)
dieselbunker: 1600 l, dieseldagtank: 200 l
dieselbunker hulpmotoren: 400 l, dagtank:100 l


Boegschroef:

KALKMAN GAMMA 360º stuurrooster op Lister 3 cylinder, 37 pk.


Zeil:

Slinger- of steunzeil van 50m2,
eventueel kunnen wij een fok zetten: 21 m2


Electriciteit:

2 circuits 24 V /1 x 220 V 380 V walstroom - 25 KW (generator VolvoPenta, 4 cylinder)
voor kookplaat, oven, wasmachine, wasdroger, acculaders en speciale activiteiten.

Accu's: AGM


Verwarming:

Centrale verwarming door het hele schip, diesel


Water aan boord:
Drinkwater: 3 x 900 liter
en een ruime hoeveelheid bronwater.


Sanitair

Douche, 2 toiletten, wasmachine en droger.


Afvalwater:

grijswater: 2 x 900 liter
toilet: 1 x 900 liter

Het schip loost vuilwater op het riool (als voorzieningen in de haven aanwezig zijn)

schoon scip log

AED aan boord !

Bestaande techniek

onder het mastdek een hulpmotor voor o.a. de strijkbare mast met maststrijkinstallatie, laad- en losgerei voor zand en grind (niet aanwezig) en de boegschroefunit.

Deze installatie werkt nog steeds, inmiddels met een Lister diesel, 3 cylinder 37 pk

Sinds oktober 2006 is het z.g. slinger- of hulpzeil terug met eventueel een fok.